Er din bedrift på Snapchat? Eller har dere et ønske om å være det?
Snapchat er ikke for alle bedrifter, men absolutt for noen! Her er noen tips til dere bedriftssnappere der ute.
1. Tagg hverandre
En av de nyere funksjonene Snaphat har kommet med er at det er mulig å tagge venner/bedrifter – noe som fører til bedre synlighet og spredning av de som tagges. Dette gjør det også enklere å kreditere personer som har tatt bildene eller tagge personen i selve bildet.
Dette kan også brukes aktivt internt i bedriften. La de ansatte snappe på jobb og tagg bedriften i bildet. Dette er med på å synliggjøre bedriften blant ansattes venner og dermed skape flere følgere og engasjement.
2. Ta i bruk filter
Skal din bedrift arrangere et event? Eller har dere en kampanje dere ønsker å synliggjøre i et gitt geografisk område? Da kan dere ta i bruk filtre. Her får personer i gitt område anledning til å ta bilder av seg selv og venner med akkurat ditt skreddersydde filter. Dette er med på å skape kjennskap til kampanjen/arrangementet.
3. Snapchat annonsering
Ønsker dere å annonsere via Snapchat? Dette er en fin måte å formidle et budskap til målgruppen på, men husk: gjør det med et utrykk som passer Snapchat.
Her får dere en oversikt over målretningsmulighetene og annonseformater som er tilgjengelige:
Målretningsmuligheter:
- Geografi: Her kan du inkludere og ekskludere områder
- Demografi: Her kan du velge målgruppens kjønn, alder og interesser
- Predefined audience: Her har Snapchat definert målgrupper basert på brukerens atferd
- Custom audience: Her kan du opprette egendefinerte målgrupper, samt lookalikes
Annonseformater:
- Snap-annonser
- Klikk til nettside-annonser
- App-installasjon
- Long-form video
- Linse
- Filter
Snapchat er en kanal der bedrifter kan leke seg litt og være kreative. Mitt beste tips er nettopp dette – vær kreativ og test! Etterhvert ser man hva målgruppen responderer på og som fungerer for akkurat dere.
Happy snapping!
Vi hjelper deg
Er det noe du lurer på når det gjelder sosiale medier? Ta kontakt med oss i dag så kan vi hjelpe deg med å velge rett strategi for din bedrift i sosiale medier. Vår ekspert, Nathalie, hjelper deg gjerne med å besvare dine spørsmål!