Tips 1: Bygg en organisk tilstedeværelse
Nylig har det blitt kjent at LinkedIn endrer algoritmen sin for å løfte frem innhold fra alle brukere. Hittil har kun de største og mest aktive brukerne blitt prioritert av algoritmen. Dette vil si at den organiske tilstedeværelsen er nå enda viktigere enn tidligere. For å oppnå en god tilstedeværelse kreves det blant annet en klar strategi og innholdsplan. For å komme i gang kan dere stille dere disse spørsmålene:- Hva er målet deres ved å være på LinkedIn?
- Hvem er målgruppen?
- Hva skal vi som bedrift snakke om for å gi verdi til følgerne?
Tips 2: Øk rekkevidde og engasjement med annonsering
Ønsker du å nå ut med et budskap til hele målgruppen din? Da kan det være verdt å legge på noen kroner, dette for å øke synligheten, engasjementet og ønsket handling fra målgruppen.Tips 3: Husk å analysere og optimalisere resultatene
Hva er det egentlig som fungerer på akkurat deres målgruppe? Analysér resultatene og gjør mer av det som fungerer og stopp med det som ikke fungerer!Ønsker du å vite mer om hvordan din bedrift kan gjøre suksess på LinkedIn? meld deg på vårt frokostseminar nå