Synlighetskampanje Elfa

Elfa er blant Norges største leverandører av garderobeløsninger og oppbevaringssystemer, og selger primært sine produkter gjennom forhandlere som Obs, Montér, Maxbo m.fl. Selskapet er avhengig av høy kjennskap og kunnskap til sine produkter i et konkurranseutsatt marked.

Oppgave

Sammen med interiør-bloggeren Mai Kristin Kolstad ønsket Elfa å fremheve muligheter til å bygge om garderoben. Blogginnlegget «Fra skap-kollaps til garderobelykke» og filmen «Garderobe-make over», ble distribuert i sosiale medier. Færd bisto med å spre filmen og blogginnlegget, og skape trafikk til nettsiden.

Løsning

Vi delte kampanjen i to deler. Først en teaserfilm for å vekke interesse, her opprettet vi annonser på Facebook og YouTube med mål om flest mulig visninger. Del to av kampanjen hadde som mål å skape trafikk til nettsiden. Vi utviklet annonser i sosiale medier som ledet inn til blogginnlegget og filmen. Filmen ble også annonsert på YouTube.

Kampanjen genererte nærmere 13 000 visninger av filmen og over 3500 besøkende til nettsiden.