ELOP

Elop er et norsk børsnotert teknologiselskap som har utviklet en banebrytende teknologi for å «se inn i» betong ved hjelp av ultralyd. Scanneren Elop Insight muliggjør nøyaktig inspeksjon og analyse rundt tilstanden på betongkonstruksjoner over hele verden, med store sikkerhets-, miljø og kostnadsgevinster.

Oppgave

Elop ønsket hjelp av Færd til lansering av deres nye skanner-teknologi. Dette innebar en strategiprosess med blant annet utvikling av slagord, merkevareløfte, ny logo og grafisk profil. I tillegg ønsket de ny og moderne nettside, flere filmer og hjelp med digital annonsering.

Løsning

Vi startet med å gjennomføre en strategiprosess der vi jobbet med posisjonering av selskapet. Her utviklet vi selskapets slagord «The big picture» og merkevareløftet «Keeping concrete structures safe, sustainable and financially viable”. Deretter videreutviklet vi selskapetets logo og grafiske profil, og jobbet med produktnavnene.

 

Til selve lanseringen utviklet Færd en helt ny nettside og filmen «The Elop story» (se under). Filmen presenterer selskapets unike teknologi og hvordan den bidrar til å ivareta sikkerheten, redusere levetidskostnader og skape et mindre klimaavtrykk globalt. Utover hovedfilmen produserte vi også flere produkt- og 3D-filmer, i tillegg til annonseringskampanjer på Google og i sosiale medier.
Se filmene her.