Vi er i god fart og søker digital rådgiver

Har du erfaring og kunnskap til å utvikle og gjennomføre digitale kampanjer – i alle kanaler? Er du genuint interessert i å fortelle gode historier enda bedre, gjennom riktig bruk av digitale flater?

 

Oppgaver og kvalifikasjoner

  • Produsere, publisere, optimalisere og følge opp annonser i ulike sosiale medier på vegne av våre klienter
  • Analysere og rapportere trafikk, resultater, kampanjer og engasjement
  • Utvikle og implementere digitale strategier i kombinasjon med andre markedsaktiviteter
  • Skape synergi mellom nettsteder, sosiale medier og andre digitale kanaler
  • SEO og SEM

 

Har du lyst til å dele din kunnskap og bli en del av et byrå med hyggelig, erfarent reisefølge – tar du kontakt med oss.

Designbyrået Essenz og Kommunikasjonsbyrået Spring fusjonerer og blir til FÆRD. Ved å forene krefter styrkes byråposisjonen med strategisk kompetanse og spisskompetanse innen design og digitale plattformer.

Planlagt i lang tid – vinn-vinn situasjon
– Fusjonen har blitt en realitet etter nærmere seks måneder med planlegging. Vi startet ferden med forsiktige sonderinger om samarbeid som ganske raskt ble til konkrete planer om fusjon. Essenz og Spring hadde komplementære kompetanseområder og vi så raskt at et sammenslått byrå kunne tilby et langt bredere tjenestespekter som i enda større grad er tilpasset behovet i markedet. Vi har allerede opplevd positive effekter av fusjonen, blant annet nye kunder og ikke minst et enda triveligere miljø på kontoret, forteller daglig leder Paal Bjønness.

Kultur og miljø er viktigst
– Vi har brukt god tid på planleggingen og ikke uten grunn. Det har vært viktig for oss å bli godt kjent og avklare forventninger til hverandre. Før fusjonen har vi samarbeidet og løst flere prosjekter sammen, i tillegg til å delta på faglige og sosiale arrangementer. Å etablere felles kultur og verdier har vært en viktig del av planleggingen, sier Esben Visnes, kreativ leder i byrået.

Levende bilder sier mer enn tusen ord. Ikke minst gjelder dette i sosiale medier. En video skaper i gjennomsnitt 60 prosent mer engasjement enn et bilde på Facebook. Dette er årsaken til at mange av våre kunder ønsker å fortelle sine historier med bruk av film i egne kanaler. Både Facebook og Google foretrekker og belønner film med flere visninger, således er film en effektiv og lønnsom måte å fortelle din historie på. 

Tønsberg er kjent for livet på brygga, Norges beste musikkfestival, Jahn Teigen og at reklamebyråene ligger vegg i vegg. Normalt går strømmen av folk på jakt etter spennende jobber fra Tønsberg til hovedstaden. For Katarina Skovly gikk ferden den andre veien. Som AD i ledende byråer som Dinamo, Bates, og Leo Express valgte hun og familien å flytte sydover, nærmere bestemt Nøtterøy.

Med seg på lasset pakket hun med seg mange års erfaring og ikke minst en genuin interesse og forståelse for design. Hun har med seg akkurat den kompetansen og det humøret vi og våre kunder var på utkikk etter. I tospann med Esben og Kim har hun nå funnet den faglige suppestasjonen hun søkte og nå bobler det i den kreative kasserollen. Resultatet er stadig nye og stilfulle løsninger for våre kunder. I tillegg har det blitt skapt en kultur i FÆRD hvor godt design bokstavelig talt sitter i veggene.

SAFETY IS NOT AN OPTION

Sikkerhet er Volvos DNA og støtter opp om selskapets 2020-visjon: Ingen skal bli drept eller alvorlig skadet i en ny Volvo. I fjor mistet seks personer livet i Vestfold. Mange av disse var fotgjengere, og ulykkene skjedde ofte i mørket. Ved bruk av refleks kan man redusere faren for å bli påkjørt med 85 prosent.

I høst delte Bil-Service ut 1000 Volvo Life Paint bokser til kunder og besøkende. Life Paint er en unik reflekterende spray som er usynlig i dagslys, men lyser opp i lyset fra bilens frontlykter. Målet var at både fotgjengere, syklister og bilister skulle føle seg trygge i trafikken. Sammen med det unge filmtalentet Marcus Støren fra Nøtterøy lagde vi denne filmen som ble delt på Facebook med svært god spredning.

VÅR FØRSTE FÆRD UT AV NORGE resulterte i mye latter, innsikt i kreative hoder og god inspirasjon!

Vi fløy til Stockholm og besøkte CAP & DESIGN´s event som omhandlet kreativitet. Der lyttet vi til ulike historiefortellere som grunnlegger og kreativ direktør Oskar Lübeck i Bold, illustratøren Lotta Kulhorn som har gjort jobber for IKEA og psykologen Niklas Laninge fra Psykologifabriken.

Med magene fulle av gode sandwicher og hodene boostet med innsikt i kreativitet ønsker vi å dele noen tips med deg!

Kreativitet handler om å la uventede assosiasjoner møtes, noe som vår hjerne sjelden hjelper oss med. Stress og negative emosjoner gjør det ekstra vanskelig for hjernen og vandre til uventede plasser. Evolusjonsmessig er dette en selvfølge. Hvorfor skulle du komme på en masse idéer når du er midt i en flukt fra et rovdyr….?

7 tips som kan hjelpe deg å gå fra å verdsette kreativitet til å være kreativ

  1. Sitt ned og skap en definisjon av ordet kreativitet. Sørg for at alle har samme oppfatning av hva det betyr.
  2. Det er lett å tilegne noen å ha en kreativ personlighet – en som alltid kommer på noe gøy eller annerledes. Tenk heller at ALLE i en gruppe har mulighet til å være kreativ – og verdsette alle forslag.
  3. Krav og mål er bra. Still krav som ikke er for høye, det skaper kreativitet ifølge undersøkelser. Det vil si; har man definert en tydelig oppgave om å komme med nye idéer som er innovative, så vil det skje.
  4. Innfør nye assosiasjoner: De mest kreative idéene oppstår når uventede assosiasjoner møtes. Det er viktig å søke inspirasjon ved hjelp av nye inntrykk. For eksempel at én person i en gruppe lærer dere noe nytt – forteller om et emne en gang i uken. Eller oppsøke miljøer du vanligvis ikke ferdes i.
  5. Spre idéer og koble sammen personer. Oppmuntre til spontane møter og del utfordringer eller idéer.
  6. Kreativitet skal belønnes. Virkelig innovasjon handler om å gå utenfor gitte rammer og se uventede koblinger. Selv om mange idéer sjelden blir realisert, bør man i en gruppe vise at nytenkende idéer blir verdsatt.
  7. Oppmuntre på en aktiv og konstruktiv måte; Om en kollega presenterer en ny idé, tenk på hvordan du responderer. Istedet for å svare “den idéen har jeg sett før” – kan du heller si “wow, fortell mer”…