6 tips for økt synlighet

økt synlighet

Lurer du på det samme som mange andre? Hvordan få økt trafikk til ditt nettsted? Her er våre 6 tips for økt synlighet :

1. Skaff deg oversikt.

Om du ikke allerede har gjort det, start med å google egen virksomhet. Slik får du oversikt over hva som finnes av informasjon om din virksomhet på nett.

2. Bruk Google Analytics.

Dette er et strålende verktøy som samler data og statistikk om nettstedet slik at du får innsikt i hvem som besøker nettstedet, hva de klikker på, hvor lang tid de bruker på de ulike sidene osv.

3. Sett agenda.

Ta eierskap til temaer som er viktige for din virksomhet og skriv om det. En blogg med godt innhold vil hjelpe deg å styre trafikk inn til nettstedet og ta kontroll over den digitale informasjonen om virksomheten.

4. Tenk fraser, ikke nøkkelord.

Når du skriver for å oppnå digital synlighet kan det være lurt å tenke fraser fremfor nøkkelord. Husk at vi søker på en annen måte enn vi gjorde for bare få år siden, tiden da vi kun søkte etter enkeltord er over.

5. Tenk godt innhold, skriv enkelt.

La frasene være en naturlig del av teksten og ikke bli opphengt i å bruke riktige ord og fraser slik at teksten får preg av noe mekanisk og kaldt. Tenk nytte og relevans for leseren, ikke at du først og fremst skal overbevise eller selge.

6. Følg med på trendene.

Google Trends kan gi masse nyttig informasjon slik at du holder deg oppdatert, sjekk trends.google.com/trends

Light days

Illustrasjon spilleliste

Lett, sommerlig musikk som legger til rette for en god atmosfære, enten du sitter på kontoret, ligger på solsengen, koser deg med venner eller driver en kafé… «Av all støy synes jeg musikk er den minst ubehagelige». Sitat Samuel Johnson.

spotify

Vi fusjonerer med Marketing Services

Færd gjengen på brygga i Tønsberg - fusjonerer med Marketing Services

Etter en grundig prosess gjennom vinteren og våren, har vi besluttet å fusjonere våre byråer. I arbeidsprosessen har vi blitt godt kjent og ser at våre virksomheter passer godt sammen og ikke minst kompletterer tjenestetilbudet. Marketing Services har eksistert siden 1987 og er Tønsbergs eldste kommunikasjonsbyrå. Det fusjonerte selskapet vil hete Færd.

Styrker oss på B2B og internasjonal markedsføring

– Gjennom fusjonen styrker vi rådgiverapparatet, og får tilført en unik kompetanse og erfaring innen B2B og internasjonal markedsføring. Marketing Services bringer med seg en imponerende kundeportefølje bestående av solide norske industrikonsern og mange internasjonale kunder, forteller Paal Bjønness i Færd.

– Jeg har fulgt med på Færd en stund, som fra starten har fremstått som et spennende miljø med flinke folk og tydelige ambisjoner. Jeg kommer til et byrå med et veldig godt arbeidsmiljø og dyktige folk. Nå gleder jeg meg til å være med å utvikle byrået videre, sier Sally Graham, tidligere leder av Marketing Services og nå medeier i Færd.

Fyller på med folk og kunder

Siden oppstarten i 2017 har vi fylt godt på med både kunder og ansatte. Gjennom fusjonen med Marketing Services og ytterligere ansettelser i 2018, vil vi telle 11 ansatte, det vil si mer enn en dobling av staben siden oppstarten.

5 raske tips for synlighet i Google

5 tips for økt synlighet i Google

Nytt nettsted eller kanskje en blogg? Og ikke helt sikker på hvilke ord du bør bruke for å få god synlighet på Google?

  1. Finn ut hva som er viktig for deg, og hva du vil bli funnet på.
  2. Lag en liste over aktuelle søkeord og bruk ordene naturlig i tekst.
  3. Bruk Google Analytics som verktøy for å følge med på nettstedet ditt.
  4. Se på plasseringen på søkeordene dine i Google Analytics, hvis du har lav plassering, skriv mer!
  5. Ta en titt på konkurrentene, hva gjør de som du tenker er bra? Husk at det er lov å la seg inspirere, det er ikke det samme som å stjele 😉

Slik forteller du historier på Facebook

Slik forteller du historier på Facebook

Historiefortelling begynner å bli et slitt begrep i kommunikasjonssammenheng, for hva betyr det egentlig? For oss er det ikke verre enn at ting plutselig blir mer interessant når vi knytter en liten historie til det som skal formidles. Her er noen enkle tips for hvordan du kan fortelle historier på Facebook.

1. Tenk nytte fremfor salg

Uansett om du jobber i en kommersiell bedrift eller i informasjonsavdelingen i kommunen, kan det være lurt å ikke tenke at du skal «selge» noe. Tenk heller at du skal hjelpe følgerne dine og at jobben derfor er å by på nyttig og relevant informasjon.

2. Relater til noe som er kjent for brukeren

Husk at en sak fort blir mer interessant om den som leser kan kjenne seg igjen. Tenk derfor om du kan knytte et case til det du skal fortelle, en fornøyd kunde eller bruker.

3. Sannhetsvitner taler din sak

Selger du joggesko og vil fortelle om en spennende nyhet, kan du intervjue en kunde som har prøvd skoene og publisere en liten post med sitater og tilhørende bilder. Jobber du i informasjonsavdelingen til kommunen og skal fortelle om en ny tjeneste, hent brukernes erfaringer og bruk dette i saken.

4. Tenk enkelt

På Facebook trenger du ikke perfekte bilder og tunge tekster. Facebook er kanalen for det umiddelbare, ærlige og positive : Bruk mobilen til å lage en enkel film eller ta noen bilder fra hverdagen slik den er, bare husk at det skal være nyttig for den som følger og at kakelunsjer ikke er det mest interessante…

5. Bruk emojis 🙂

Gjør deg kjent med de ulike emojiene som finnes og finn fram til de som er relevante for din virksomhet. Husk at det finnes flere enn bare smilefjes og tommel opp!

PS! Sjekk Bil-Service sin Facebookside og hvordan vi har hjulpet de med historiefortelling ved å løfte fram ulike medarbeidere og kunder: http://bit.ly/2nmtNFQ

Vellykket frokostseminar

Elise foran forsamlingen

Vi vil gjerne takke alle som var til stede på dagens frokostseminar om synlighet i sosiale medier og Google: SoMe – So what?

Fullt lokale, god stemning og spennende foredrag. Med nesten 50 stykker i salen er vi ydmyke over all tilbakemelding, og vi gleder oss allerede til neste gang vi skal arrangere et frokostseminar!

Her er noen utvalgte bilder fra dagens arrangement:

Paal introduserer FÆRD og foredragsholderene
Elise snakker
Elise foran forsamlingen
Caspar introduserer seg selv
Bilde av mobiltelefon som tar bilde av skjermen
Caspar gleder seg til frokostseminaret starter

Nordea har lansert betaling via Facebook Messenger

Nordea RegningsChat - betaling via Facebook Messenger

… og vi elsker det!

Dette har vi ventet på, drømt om, og mast på i årevis, og i går slapp endelig Nordea nyheten om at man kan betale regninger via Facebook Messenger. Alt gjøres i samarbeid med Nets, og er kryptert via BankID, så det er trygt for brukeren – i tillegg til å være utrolig enkelt.

NB: dette fungerer enn så lenge bare for de som er kunder av Nordea – men nå er standarden satt.

Hvordan fungerer det?

Først må du søke opp Nordea RegningsChat på Facebook Messenger, si «hei», og du er i gang! Du må lese og godta samtykkevilkårene, før du må logge deg inn via BankID, og sette en pinkode. Deretter får du opp alle ubekreftede fakturaer du har i nettbanken. Velg den eller de aktuelle fakturaene du vil betale, og betal med eller uten endringer.

Når du er ferdig kan du slide til høyre og velge «aktiver varsler», og da vil du få en påminnelse fra Nordea via Messenger når det kommer inn en ny faktura. Lettere enn dette blir det ikke.

Her kan du se hele hendelsesforløpet da vi testet å betale en regning via Facebook Messenger:

Nordea betaling via Facebook messenger 1  Nordea betaling via Facebook messenger 2  Nordea betaling via Facebook messenger 3 Nordea betaling via Facebook messenger 4  Nordea betaling via Facebook messenger 5  Nordea betaling via Facebook messenger 6 Nordea betaling via Facebook messenger 7 Nordea betaling via Facebook messenger 8