Turkish Airlines

Turkish Airlines er rangert som et av Europas beste flyselskap gjennom en årrekke. Færd bistår med rådgivning, PR og mediehåndtering og planlegging og gjennomføring av kampanjer og arrangementer for flyselskapet. Vinteren 2018 var selskapet en av hovedsponsorene for Holmenkollen Skifestival.

Oppgaven

Bistå med rådgivning i forbindelse med avtaleinngåelse med Holmenkollen Skifestival og løpende rådgivning før og under arrangementet. Turkish Airlines hadde som mål å bygge høy brand awareness mot det norske publikum, men også mot publikum i Japan, Polen og Tyskland som er viktige markeder for selskapet. Færds forslag var Holmenkollen Skifestival som et sponsorobjekt for å bygge lokal og global merkevaresynlighet.

Resultat

I analysen som ble utført av Sponsor Insight i etterkant av arrangementet, ble det anslått at man globalt nådde ut til ca 193 millioner seere. Verdien av synligheten ble anslått til et betydelig beløp, og mange ganger over selskapet markedsinvestering i sponsoratet.